Jakie elementy powinna zawierać pieczątka firmowa?
Pieczęć firmowa nie jest wymagana przepisami prawa. Warto jednak ją mieć, ponieważ stanowi duże ułatwienie w prowadzeniu firmy. Poza tym zwiększa prestiż firmy. Pieczęć wykorzystywana jest w różnych sytuacjach. Najczęściej znakuje się nią dokumenty, pisma czy zamówienia handlowe. Przydaje się również, gdy konieczne jest szybkie podanie niezbędnych danych firmowych.
Niezbędne informacje na każdej pieczątce firmowej
Aby pieczęć odpowiednio pełniła swoją funkcję, musi zawierać konkretne dane. Podstawowymi informacjami jest nazwa firmy a w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej dodatkowo imię i nazwisko osoby prowadzącej ją. Należy wskazać również formę prawną, czyli np. Sp. z o.o.
Kolejną informacją, która musi znajdować się na pieczątce, jest firmowy NIP. Obowiązek umieszczania na pieczęci numeru REGON został zniesiony.
Ważne są również podstawowe dane kontaktowe, takie jak numer telefonu oraz adres e-mail. Poza tym należy podać adres siedziby firmy lub adres miejsca, w którym jest ona zarejestrowana. Jeśli przedsiębiorca ma kilka siedzib, w których prowadzi firmę, powinien podać adres główny oraz miejsce prowadzenia działalności.
W przypadku wątpliwości zapraszamy do skorzystania z oferty projektowania pieczątek w Piastowie.
Dodatkowe informacje na pieczątce firmowej
Informacje, które warto dodać, to wszelkie treści reklamowe. Mogą to być adresy mediów społecznościowych, logotyp, strona internetowa firmy.
Kolejną informacją, którą można dodać do pieczątki, jest numer rachunku bankowego.
Spółki powinny umieścić również informację o wysokości kapitału zakładowego.
Ilość danych uzależniona jest od tego, jak dużą pieczątkę chce się mieć. Zbyt duża pieczęć może być niepraktyczna, z kolei bardzo małe litery na mniejszej pieczątce mogą być trudne do przeczytania.